Grand Theft Auto (Platform/szoftver/termék név)

A cím ugyan csak autólopást és esetleg lövöldözést ígér, de egy GTA-játékban van annyi történet, mint egy-két évadnyi krimiben. Kérdés, hogy leültetné-e a gyerekeit a tévé elé krimit nézni.

Részletesen

GTA

A Grand Theft Auto a legönazonosabb játékok egyike. Már 1997-ben is arról szólt, hogy minden társadalmi elvárást zárójelbe téve száguldozzon és lövöldözzön a játékos, és ezt a mai napig meg lehet tenni a játékban. A legújabb verzió természetesen sokkal jobban néz ki, őrületesen részletes várostérképpel rendelkezik, amely egy valós városhoz hasonló kerületekkel is bír. A sztori is többrétű lett, nagyobb lehetőséget biztosítanak a sorozat újabb részei a főszereplők életébe való belehelyezkedésre. Míg az első, a kilencvenes évek közepén megjelent rész esztelen lövöldözésről szólt, az új epizódok komplex bűnügyi történeteket mesélnek el.

Összehasonlításképpen, a legelső játékban egy névtelen autótolvajt alakítunk, a négyesben egy Amerikába frissen megérkező, a délszláv háború által megtépázott szerb bevándorlót. A legújabb, ötödik részben pedig már több nézőponti karakter között váltogat a játék. Amellett, hogy a jellege vagy legalábbis a karakter cselekvési szabadsága nem változott, a történetek és a történetből levonható tanulságok sokrétűbbek lettek. A négyes rész hőse, Niko Bellic egyszerre éli a friss amerikai bevándorlók életét taxisofőrként, hordozza magával a délszláv háborúk lelki sebeit, és sodródik bele a szervezett bűnözésbe a történet szerint. Ezek egyike sem olyan sztorielem, amelyet gyermekeknek kell elmesélni.

Fontos megjegyezni, hogy a Grand Theft Auto soha nem volt gyerekjáték.

Most is 18+-os a program a PEGI besorolási rendszer szerint. Azaz van benne erőszak, bűncselekmények, csúnya beszéd, nők elleni erőszak. Nem biztos, hogy szex van benne, mert az az Egyesült Államokban visszatetszést keltene. Érdemes megjegyezni, hogy a sztori gazdagsága és a világábrázolás aprólékossága miatt rendkívül jó, ügyesen megcsinált játék a GTA-sorozat összes epizódja. A videojátéknak mint művészeti ágnak egyfajta csúcsai. Ugyanakkor nem ifjúsági fogyasztásra készült egyik játék sem.

A játékot készítők és az azt árusítók is azt várják, hogy viszonylag érett fiatal felnőttek fognak találkozni a játék tartalmával. Fiatal gyerekeknek nem szabad megvenni a játékot, bármennyire is vágynak rá.

Hasznosnak találod a szócikket?

Megosztom