World of Warcraft (Platform/szoftver/termék név)

Senki nem gondolta volna, hogy egy videojáték tizenhat éven keresztül vonatkoztatási alap maradhat. A World of Warcraft azonban 2004 óta létezik és fejlődik.

Részletesen

World of warcraft

A modern videojátékok között valódi vénség az eredetileg 2004-ben kiadott World of Warcraft (WoW) számítógépes szerepjáték. Mivel azonban folyamatosan új kiegészítők jelentek meg a programhoz, ezért ma is népszerű. A frissítések során változatos elemek kerültek be:

* új játszható fajok

* új játékos kasztok

* új területek

* jobb minőségű grafika

* szörnyek és történetelemek

A játék fejlesztése a mai napig nem állt meg, 2020-ra is beígért már a Blizzard Entertainment, a játék kiadója egy újabb fejezetnyi tartalmat. Illetve 2019-ben kiadták a World of Warcraft Classic című retró játékot, amely modern gépeken teszi elérhetővé azt az élményt, amit a megjelenéskor az eredeti WoW nyújtott.

De mit lehet csinálni a játékban? Kezdéskor az ember generál egy karaktert, eldönti, mely fajba (törpe, tünde, ember, ork s a többi) és milyen kaszthoz (harcos, pap, mágus, démonvadász, szerzetes) tartozik. Ez a két elem befolyásolja a játékstílust, az elérhető felszereléseket és a csapatban betöltött szerepet is. Mert a játék lényege, hogy az ember nem magában indul kalandokra, hanem másokkal összeverődve. Minden harcos örül, ha van egy pap, aki gyógyíthatja a csatában. Jól jön egy íjász vagy mágus, aki legyengíti az ellenfelet, mire ütéstávolságba kerül. A papnak és varázslónak pedig életmentő lehet a harcos által biztosított védelem.

A fenti leírás csak vázlat. A WoW és a hasonló szerepjátékok a kombinációk jóval nagyobb számát nyújtják. Eleve többfajta varázsló vagy harcos karaktert lehet építeni, a játékok során szerzett tapasztalati pontokat több módon lehet új képességek beszerzésére fordítani. Az állandó csapatot alkotó játékosok pedig remekül összehangolhatják a játékstílusukat.

A World of Warcraftot gyakran a függőséget keltő játékok egyik példájaként említik. Mint minden játék, a WoW is lehetőséget nyújt arra, hogy a valóvilág-beli problémák elől oda szökjenek a játékosok. Legalább ennyire fontos, hogy a játék közben hasznos képességeket is fel lehet szedni.

A csapatmunka, a kommunikáció, a problémás szituációk megbeszélése és az emberek vezetése olyan tudás, aminek egy mai munkahelyen is hasznát veszi az ember.

Közhelyes közlés, de egy multis állásinterjún akár plusz is lehet, ha a pályázóról kiderül, hogy képes elvezetni egy kétszáz fős nemzetközi klánt egy játékban.

A WoW viszonylag átláthatóan kezeli azt, hogy miért kell fizetni a játékban. Emiatt a szülőknek nem kell aggódniuk.  A részben játékon kívül is szerveződő klánok fórumainak hangvétele, illetve a játékfüggőség olyasmi, amire figyelni kell. A számítógép előtt tölthető idő megszabásával az utóbbi kezelhető.

Hasznosnak találod a szócikket?

Megosztom