WeChat (Platform/szoftver/termék)

Kína legnagyobb és legnépszerűbb multifunkciós platformja: közösségimédia-oldal, hanghívó és videobeszélgetős szolgáltatás, kép-, hang-, videó- és üzenetküldő alkalmazás, üzenőfal, mobilos fizetőeszköz és videojáték-platform egyben. A világ első szuperalkalmazása, a kínaiak „mindenese”, az online szocializálódás megkerülhetetlen színtere.

Részletesen

A Tencent nevű kínai multi által 2011-ben bemutatott WeChat 2018-ra már a világ legnagyobb önálló mobilappja lett, több mint egymilliárd havi aktív felhasználóval. Mára a kínaiak első számú kommunikációs csatornája és kapcsolattartó eszköze, amely integrált funkcióinak köszönhetően sorra veszi át a klasszikus telefonbeszélgetés, az e-mail és az SMS szerepét. Emellett a beépített QR-kódos fizetést országszerte elfogadják, így pénztárcaként és bankkártyapótlékként is szolgál. Ez utóbbit (WeChat Pay) nemcsak üzletekben és online fizetésnél használhatjuk, de pillanatok alatt utalhatunk is rajta keresztül. A WeChat szolgáltatása képes fotók megosztására, követhetjük ismerőseinket, de ajánl újakat is. Nem sok különbözteti meg attól, amit a nyugati világban a Facebook kínál, és amit még csak ígér.

A kényelem ára

Az egyetlen alkalmazásba integrált számos funkció kényelméért adatainkkal fizetünk. Az elmúlt években egyre több emberi jogi szervezet és kibervédelmi jelentés figyelmeztetett a WeChat aggályos adatkezelésére és az erős cenzúrájáról és megfigyelőrendszeréről ismert kínai államnak való adatszolgáltatására. A felhasználók megfigyelése és a személyes adataikkal való visszaélés miatt már több állam (pl. India, Ausztrália, Taiwan, Oroszország és az Amerikai Egyesült Államok) emelt hangot a WeChat adatvédelmi politikája ellen, illetve korlátozta vagy akár teljesen be is tiltotta az alkalmazás elérését országa területén.

Hasznosnak találod a szócikket?

Megosztom