Hogy kerül egy hatóság a PlayIT-re?
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a kötelező feladatain túl kiemelt hangsúlyt fektet a gyermekek online biztonságára, a digitális térben történő egészséges fejlődésük biztosítására. Az NMHH régóta fennálló programjai és gyakorlatai, együttműködései mellett rendszeresen keresi a lehetőségét annak, hogy változatos programokkal rendezvényeken jelenjen meg és ennek keretében személyesen szólíthasson meg minél több fiatalt, szülőt és pedagógust.
A Budapesten megrendezett nagyszabású videojátékos, illetve képregényes rendezvényeknek évek óta rendszeres kiállítója az NMHH.
Hatóságunknak így lehetősége nyílik megszólítani a résztvevőket, bevonni az érdeklődőket, akik a rendezvényeken azok tematikájához illeszkedő feladatokon és játékokon keresztül megismerhetik a gyermekek médiatudatos nevelésének elveit és eszközeit, valamint a résztvevő gyerekek közvetlenül tanulhatnak arról, hogyan tudják jól, saját érdekeiket szem előtt tartva használni az egyes online felületeket, digitális eszközöket, játékokat.
A november 16-17-i PlayIT Show-n az NMHH sok más jelenlévő szervezethez hasonlóan szórakoztató, interaktív feladatokkal, játékokkal várta a látogatókat.
A videojátékoknak szentelt rendezvényen különösen fontos felhívni a figyelmet a biztonságos játékélményre, ezért az NMHH munkatársai a standhoz látogatóknak személyre szabottan válogatták ki és adták át a különböző kiadványokat, azok tartalmáról a szakértők az érdeklődők saját kihívásaikhoz illeszkedve meséltek.
A szakmai beszélgetésekből így személyes diskurzusok alakulhattak ki, amik segítik a szülőket a médiatudatosságra történő nevelésben és a különböző, digitális eszközök használata során felmerülő problémák, konfliktusok kezelésében.
A programok során számos résztvevő iratkozott fel a gyerekaneten.hu hírlevelére, így folyamatos aktuális tájékoztatást, tippeket kaphatnak a későbbiekben is.
A Hatóság standjánál játszható Családi 5 próbát kisgyermekes családok, fiatalok, nagyszülők egyaránt élvezhették, a rendezvény látogatói a játékok mellett válogathattak kiadványainkból, és versenybe szállhattak az értékes nyereményekért is.
Az élményszerzés és a videojátékos tanácsok mellett a cyberbullying, a közösségi média és a szülői felügyeleti beállítások témájában találkozhattak edukációs üzenetekkel a résztvevők.
A próbák végén kisebb ajándékok várták a játékosokat, de tudásuk, ügyességük bizonyításával a rendezvény mindkét napján versenybe szállhattak értékes főnyereményeinkért is.
A folyamatosan nyüzsgő stand és az aktivitásért 2024-es Comic Conon az NMHH-nak megítélt, a legjobb programért járó közönségdíj második helyezése is azt mutatja, hogy a Hatóság jelenléte maradandó élmény volt a résztvevők számára, miközben hasznos ismeretekkel bővíthették tudásukat is.
A rendezvényeken való jelenléttel az NMHH célja, hogy közvetlenül szólítsa meg a családokat egy közös játék keretében. Ezt egy remek lehetőségnek tartjuk arra, hogy beszélgetés induljon el szülő és gyermeke közt az online jelenléttel, digitális eszközhasználattal kapcsolatban, melyhez ez a közös élmény is fogódzkodót biztosíthat.
Azt reméljük, hogy a standunknál megforduló érdeklődők a későbbiekben az ilyen jellegű kérdéseik esetén felkeresik majd Hatóságunk online felületeit, ahol folyamatosan frissülő tartalmakkal várjuk a tájékozódni vágyókat.
A már bevált, és a közönség által is kedvelt programmal és tematikával várják kollégáink a képregényes, cosplay- és videojáték rendezvények szerelmeseit 2025-ben is.